Ostohintojen vaihtelu aiheuttaa haasteita

Jatkuvasti muuttuvien hintojen vuoksi myymälän katteiden seuranta on haasteellista, koska toimitettujen kuormien välillä ostohinnoissa voi olla suuriakin heilahteluja. Ostohintojen jatkuvat muutokset vaikuttavat myyntikatteisiin, ellei kauppias seuraa kuormakirjojen hintatietoja jatkuvasti. Manuaalisesti hintojen seuranta on aikaa vievää, ja suurissa tuotemäärissä lähes mahdotonta.

HeraleHub automatisoi saldo- ja ostohintapäivityksen

HeralesHub -lähetesanomien välityspalvelu tuo ratkaisun ostohintojen seurantaan. Toimittajilta välitetyt lähetesanomat sisältävät tilattujen kuormien toimitustiedot ja tuoreimmat ostohinnat. Tiedot välitetään automaattisesti myymälän kassajärjestelmään tuloutusta varten. Kassajärjestelmässä on helppo vertailla kuormakirjojen ostohintoja kassan keskiostohintoihin ja päivittää samalla myyntihinnat kohdalleen, jolloin myyntikatteet pysyvät vaivattomasti oikeina. Tämän lisäksi tuotteiden varastosaldot ja keskiostohinnat pysyvät automaattisesti ajantasaisina.

HeralesHub välittää tavarantoimittajien lähetesanomat sähköisesti myymälöiden ja ravintoloiden kassajärjestelmiin, sekä verkkokauppajärjestelmiin. Kun tieto tuotetiedoista ja toimituksista kulkee eri toimijoiden välillä automaattisesti, jää turha, rutiininomainen seuranta- ja kirjaustyö pois ja tiedot päivittyvät tarkasti ja luotettavasti järjestelmästä toiseen.